söndag 19 juli 2009

Trött i ögat


Dagen har gått fort! Vi har fått en massa gjort ute i Nysättra. Det börjades med en shoppingtur på Knutby torg och allt kom till användning. Lillens rum fick ett litet djungeltema med väggdekorer format som bambu, han fick en stor grön härlig ryamatta, mycket djunglig och mörkt gröna gardinder. Vi är dock inte klara men vi har kommit en bit på väg i alla fall. Vi planterade om massa blommor och avslutade det hela med at ta ett ärevarv runt tädgården för att peta ihop en vacker bukett! Självklart klippte jag en del rosor till mig själv att ha hemma på bordet.

En kär vän skulle rensa idag och jag har gjort detsamma. Ibland kan det vara tungt att rensa sådant man vill ha kvar men det kan vara det bästa ibland att bli av med dito. Det är inte lätt när det är svårt har jag väl sagt någon gång och det ligger en hel del i det.

Jag har kikat på kartan nu för att undersöka exakt var Åsele ligger och vet nu exakt. Eventuellt åker M och jag upp ett par dagar tidigare än mormor och Fen. Jag tänkte att vi svänger förbi LP och hans underbara gräsmatta i Sandviken. Tydligen ska det nu stå en pool på den nu enligt rykten.

Nu så är det bestämt! Örnen landar på tisdag! Vi längtar så det värker! PUSS

1 kommentar:

Anonym sa...

Ni är alltid välkomna till Paradiset ;)