fredag 11 juni 2010

Det ÄrEN RegnIG SOmmAr vi Har


Det har regnat konstant idag! Men eftersom jag är en person som för det mesta försöker se glaset som halvfullt är det ju ganska skönt att det inte blåser och är kallt i alla fall!
Kunderna lyser med sin frånvaro så de jag haft har jag charmat lite extra! JAg antar att de är hemma och firar studenter och annat småfolk som slutat skolor. Jag har städat och piffat i butiken, hängt om och gjort lite paperwork men tiden har gått alldeles för långsamt i alla fall.
Linkan sitter på Hörnet och pockar på min uppmärksamhet. Han har trillat från en stege och skadat foten och behöver lite kärlek och omsorg. Han vänder sig till mig då. Jag förstår om ni nu undrar om det är något på G och det gör jag med faktiskt kan jag avslöja. Det lutar väl åt det hållet. Men som i vanlig ordning ska man INTE ropa hej föränn man hoppat ner i brunn, eller hur man nu uttrycker det! Tiden får utvisa vad som händer! Det är han för övgrigt som gjort att jag helt plötsligt fått ett intresse i tennis och pubar :)

Ikväll kommer Karlsson och hälsar på från Sala. Det ska bli härligt! Vi (eller jag) har bjudit över Morran(Dott) på rosé och jordgubbar på balkongen! vi komemr få det himla bra, jag känner det liksom på mig!
I morgon åker jag och Karlsson ut till Grissel för lite själavård. Vi tänkte ta in på Havsbadens lilla spa-avdelning. Vi behöver bubbla av oss lite, i dubbel bemärkelse!
Sen har vi inte planerat mycket mer. Marinan har ju sin loppis. JAg tror detta är den första för i år. JAg bör gå dit i alla fall för att se om de har nåt att erbjuda.

Nu måste jag fortsätta låssasjobba!
Ha en fin fredag gott folk. Det kommer troligen dyka upp något mobilinlägg. DEt är jag nästan säker på!

KRaM// HJärTEMamMAs

Inga kommentarer: