torsdag 24 juni 2010

Grönt är skönt


God morgon vänner och andra!

Klockan är strax över sju och jag sitter redan i solen och dricker mitt morgonkaffe. M har radat upp alla sina bilar här bredvid och försöker lista ut vilka av dem han vill ha med till pappa idag när de åker till Hälsingland. De med flest avgasrör är lågodsare. Det blir nog dem.

Igår var en tjej här som jag ska göra makeupen på till hennes bröllop som ståndar nästa helg. Hon har valt ett tema i grönt för hela bröllopet. Tärnornas klänningar är limegröna, hon har grönt i buketten (såklart) och grön dekoration i kyrkan och på festen. Naturligtvis ska då makeupen vara grön. Det blev verkligen toksnyggt. Allt klär en skänhet brukar man säga, men jag har nog inte träffat någon som passade så bra i grönt som hon. Själv blev hon också mycket nöjd.

Om en timme ska jag börja tvätta i tvättstugan. Fräscha upp garderoben lite inför midsommar. Ikväll blir det Nizzan, jag , Morran och Linkan i Grisslehamn. Jag ska göra en potatissallad med färskpotatis och vi tar med ett par engångsgrillar och lite kött. Sen sitter vi i solen i gröngräset och kommer nog inte hem föränn sent sent i kväll! Grissel är ju lite som mina kvarter. Jag ska visa mina vänner hur jag gjort om somrarna!


Nu måste jag pussa lite på lillskort. Han kommer vara borta länge nu!

KRaM// HJärTEMamMAs

2 kommentarer:

Sillgrisslan sa...

Hm, visa inte allt va... ;) Men det går ju inte riktigt att helt återuppleva "den gamla goda tiden"... =) Kram

Ima sa...

hoppas du haft en kanonmidsommar!!

Kramar