onsdag 9 juni 2010

TyST


Nu har vi lämnat Kakan på hennes sommarkollo. Det känns skönt samtidigt som jag vet att hon kommer få det tufft när hon kommer hem igen. Vi får ta en dag i taget, nu är hon i alla fall på landet strax utanför Norrtälje för att hela sommaren jaga fjärilar, äta strömming och sola! Så långt känns det bra!
Idag har som sagt varit min lediga onsdag och jag har precis som alla de andra onsdagarna planerat in mina ärenden idag. Mest har jag tagit det lugnt faktiskt. På eftermiddagen åkte vi med Örnen och Tuttut ut till Gusten för grillning. Det är där Kakan ska vara i sommar. Efter några timmar på studsmattan bad M mig att få åka hem och sova. Först var det ju wild kids på tv. Det håller han reda på. Onsdagar och fredagar. Wild Kids och pappa! Viktigt i ett barnaliv.

Jag sitter just nu i mitt soffhörn och dricker en kopp russian earl grey och förundras hur många olika personligheter det finns bland folk man möter. Jag försöker se gott hos varje människa jag möter och slippa lyssna på andras åsikter. Jag vill helst bilda min egen uppfattning om folk. Jag har mött en person rätt nyligen som jag definitivt fått en helt annan uppfattning om än den jag hade innan jag kände personen i fråga. Jag är glatt överraskad och är tacksam att jag valde själv att se vad denna människa besitter för kvaliteter. Jag känner mig ärad att vara denna persons speciella vän. Verkligen!
Sen finns de ju de fall som är totalt hopplösa såklart. Som man inte lägger ner någon tid på att utforska om den besitter några bra egenskaper. Man känner liksom på sig att här finns det bara inget! Tomt liksom.. eko eko eko

Lilleman ligger och snarkar tusan i min säng här bredvid. Det tog på krafterna med studsmattan. Jag ska dricka mitt te och lyssna lite på min nya favorit Sophie Zelmani. Vackra toner.

Just det! Idag fyller också Märy år så jag tar i ända från tårna när jag sjunger ett hejdundrande Ja må hon leva. Hakar ni på? Grattis Märy!! Y

KRaM// HJärTEMamMAs

1 kommentar:

Mari sa...

Tack sötnos :D