lördag 5 juni 2010

IBlaNd Har MaN TUr

Jag fick ett mycket trevligt balkongisttarbesök här ikväll Linkan fick för sig att komma och gästa mig en stund. Ja tack sa jag när frågan kom på tal! I kvällssolen tog vi varsitt glas rosé och satt och pratade om allehanda sommaraktiviteter. Jag berättade om Eniro och hans nya båt och om att jag ser fram emot att få åka den snart! *petar Eniro i magen som en pik*
Sen har jag pratat med Dr. Alban på telefon idag. Han sa inte mkt dock, bara "hallå det här är doktor Alban". P. Astorn borde ta sig an honom för en samtalskurs. Kan du inte ordna en sån P. Astorn? Han är säkert en trevlig kille den där Alban, innerst inne ;)

Vi är bjudna till Mormor i Sala i morgon. Jag vet dock inte hur jag ska göra om vi åker i morgon eftermiddag eller på måndag morgon. Det lutar mest åt att vi tar måndagen tur och retur. Jag har tagit ledigt för både mig och M så det blir en heldag då hos Mormor och Fen. Knuttarna har slutat köra härutanför tack och lov. Det har varit full rulle hela dagen. Nu har de stora festen för de inbjudna uppe i Knuttekåken. Tack och lov att man inte bor granne med den. Det har varit överhängande finskt på stan idag. Det kändes nästan som semester när det skränades och sjungdes (sjöngs?) på finska längs hela gågatan. Exotiskt faktiskt!

M och jag fortsätter att slänga slantar i våran stora semester-flaska apropå exotiskt. Vi är nog halva resan på väg i alla fall. Halva resan för mig, till Arlanda!. Men skam den som ger sig. Det blir Grekland i höst. Jag måste hålla vad jag har lovat!
Nu lovar jag att jag kommer somna gott.

Godnatt på er lärkor och ruggugglor!

KRaM// HJärTEMamMAs

Inga kommentarer: