måndag 7 juni 2010

En HElDag

Vi har haft en heldag på drift M och jag. Vi vaknade tidigt tidigt, redan klockan 06 drygt och gav oss iväg så snart vi bara kunde. Idag var ju vår åka-till-mormor-dag. Vi har haft det hur trevligt som helst. Verkligen. Jag märker dock en radikal skillnad på M och hans humör. Jag trodde först i fredags att det bara var omställningen kanske från att komma från pappa till mamma. Han har varit gnällig, kan själv, vill själv, dumma dig och jag gör vad jag vill typ. Helt rabiat emellanåt. Jag har inte kunnat förstå vad som hänt min annars så lydiga och pålitliga kille. MEN idag ringde en klocka i mitt söta huvud. "Fucking four"! Min syster i Vancouver nämnde för mig en gång vad de i Canada och USA kallar olika trotsåldrar. Terrbile twos osv. Hon tyckte sig ha ett ännu bättre namn på fyraårstrotsen. Alltså Fucking four. Ja, det måste vara den tänkte jag idag när jag såg på min ilskna lilla kille som i nästa ögonblick glömt bort varför han var arg och skrek och slogs. Däremot var han fortfarande sur, för det hade han ju bestämt sig för att vara. Sweet Jesus. Tänk vad man lär sig som mamma, varje varje dag. Han trotsar inte bara mig och pappi utan andra vuxna så man nästan får skämmas. Äsch inte då, jag skäms aldrig för mitt barn.

Det är mycket jag ska ha, jag ska ha och jag ska ha först och min vilja går absolut främst just nu. Han skulle i nuläget lätt kunna tjata omkull en vägg. JAg vill ju inte heller noncha honom utan försöker svara så vuxet och ofta jag kan. Ibland vill jag sjunka till hans nivå och bara sätta händerna för mina öron och svara DÄRFÖR på allt han frågar. Men man måste ju någonstans föregå med gott exempel. Jag är tacksam för att jag har en vän med en hel del barn och också genomgått dessa faser på alla sina barn. De tär normaaaalt är det enda han svarar. Även om jag säger att M bajsar småspik säger han att det har alla hans ungar också gjort och att det är normalt. Det känns skönt att höra för det ser ju inte bättre ut än att det verkar bli folk av hans barn med.

Vi har i stora drag ändå haft det riktigt bra med mycket pussar och kramar. Jag passade även på att förhandsträffa Karlsson för lite planer om helgen. Jo hon kommer ju hit. Vi pratade om att sist vi var ensamma med varandra utan respektive eller barn kan vi inte komma ihåg. Vi kom fram till att det måste varit på körskolan senast, då vi träffades! Det är på tiden nu med andra ord. Shit vi kommer inte veta vad vi ska prata om! Dock ska vi i alla fall till Hotell HAvsbaden i Grisslehamn för att bli bortskämda!
Nu ska jag ta mig en kopp te på balkongen. Jag tänkte mig en kaffe men min mjölkdelivery har ännu inte dykt upp. Typiskt.
Jag lyssnar på Sophie Zelmanis senaste platta "I'm the rain". Ni som inte lyssnat på den ännu tycker jag gör det nu! SESÅ!
Gükväller

KRaM// HJärTEMamMAs

1 kommentar:

Patrik sa...

Fucking four var nog det bästa jag hört :D