söndag 6 november 2011

God Morgon världen, Norrtälje!

Har ni sovit gott? Det har jag, som en prinsessa ganska så precis. Morgonen har hittills varit lugn med banrteve, tända ljus å kaffe i morgonrock. Ja det vanliga tillhörande helg morgnar. Såg ni "Så mycket bättre" igår? Jag såg och känner att jag vill uttala mig med orden "så lite sämre". Alltså E-type? Vad gör han där? Thomas Ledin fick till "djupet" i en av låtarna (var då kan man fråga sig) och Jason "Wanna-be-förra-såsongens-Petter. Äsch jag är inte kritisk. EGENTLIGEN. Jag borde bry mig mindre men det diskuteras ju detta program hej vilt, så nu säger jag mitt! Laleh dock, vilken älva! Älska Laleh.

Jag måste berätta en sak. Jag har ett ÖVERANSTRÄNGT pekfinger! Hallå VEM överanstränger ett pekfinger liksom? Jag har ett par veckor knappt kunna röra mitt höger pekfinger ordentligt. På morgonen har det alltid varit värst. Det ömmar å känns liksom inflammerat. Häromkvällen blev jag iakttagen av Frugan när jg satt vid datorn å hon tyckte inte alls det är konstigt att mitt finger är överansträngt. Jag använder ju ENDAST det när ajg håller på med datorn. Runt runt på den där lilla platten som styr pilen, upp och ner på samma platta för att skrålla osv. Jag använder ENDAST pekfingret förutom när jag skriver. Så nu har jag pekfingerförbud på datorn och sjukgymnastiserar! Man har ju hört talas om Musarm men.. nej jag tänker inte ens säga det. Usch!

Idag har vi en playdate med en kompis från förr. En kille mille "lekte" med när vi gick hos BVC.s mamma grupp. Eller de låg mest bredvid varandra och luktade bebis. IDag ska vi ses i parken och lajja lite och sen hem på fika. M ska förhoppnignsvis börja i hans skola i höst så jag är ute i tid för att skaffa honom kamrater på plats!

MEN GUD JAG GlöMDE NÄSTAN!
Igår upptäckte jag att nån Id*ot krossat min ruta på bilen! Ingen hade tagit sig in utan bara roat sig med att krascha ena rutan. Så totalt onödigt. Jag blev så ledsen. Det finns dock värre saker men varför gör man något sådant om man ändå inte knycker något. För mig totalt oförståeligt.

Ha en mysig söndag vänner!

3 kommentarer:

MaMaT sa...

Men du har verkligen otur med dina bilar...

Linda sa...

Ta hand om lilla fingret! Puss

Hjärtemammas sa...

Matlida.. Ja när ska det sluta? det finns dem som har det värre, måste tänka så.
Linda, min fina Fru! du är så bra på att upptäcka överansträngda pekfingrar!