måndag 28 november 2011

Tomteminne


En fantastisk bild på 3/4 av måndagsklubben. Vi, Fjällorna, i Jämtland i somras. En kväll. I gummistövlar. I älven. Med Champagne.

Vad har NI för minnen utav Tomten?  Jag har några småminnen om att han var riktigt stel och hård i ansiktet och kom ALLTID samtidigt som ngn vuxen i närheten precis skulle gå och hämta tidningen. Mitt värsta minne dock är när jag blev biten i handen av en dvärg (ursäkta kortväxt) tomte. Det efter att jag slagit omkull honom och kallat honom otacksam. Ja det är som tur var en dröm men ändå. Det är nog 15 år sedan jag drömde denna men den sitter som berget i mitt minne. Usch, tomtar är lite otäcka!

Jag är uppe med tuppen idag då jag har ett helt nytt ärende i mitt liv. Jag ska utåt landet för att kika in en eventuell arbetsplats. Jorå! Det är absolut inte så att jag inte trivs eller ska sluta på Småglinen men jag sa se mig om lite och jobba lite plus någon annanstans! SJC på småglin kommer ni aldrig ifrån tror jag.

Årets första snö föll i går kväll och i natt. Tack och lov är det inte speciellt mkt kvar men ajg såg att det låg lite på bilen. Eniro, TACK baby för lånet av bilen. Eniro förstår ni, har varit så gentil så han lånat ut sin bil till mig medan han fixar på min ordinarie! Du förtjänar en julklapp! Faktiskt!

Annars kommer veckan gå framåt. Jag har tack och lov massor att göra denna vecka så jag kan lindra mina andra tankar.
Ikväll är det dessutom Måndagsklubb. Jo jag har fått inspiration av Kocken att starta en egen Måndagsklubb så ikväll kommer tre av gurlzen för ett andra möte i måndagsklubben. Var vi kommer fram till är inte relevant, huvudsaken är att vi ses. Ikväll har jag en överraskning åt dem!

HÖRS!

2 kommentarer:

Ima sa...

puss och vinterkramar!

Hjärtemammas sa...

Tack pyret, puss tillbaka!!