lördag 19 november 2011

Var är världen på väg?


Jag vaknade upp till detta! Ja efter en gullunge pussat å gosat på mig och berättat hela dagens schema i detalj. Kaffe och nyheter och så detta! Herregud! Hon slog honom med banan!! En hel jäkla banan! Jag kan inte låta bli att fnissa när jag försöker lyssna på hur han låter. På bredaste skånska så berättar han för reporter hur en kvinna slog honom med en banan!
 [ Heoin sleeoog maj meij banauneen i huuet]

Fredagsmys bestod som vanligt med liten och med Frugan. Liten slocknade också som vanligt MAX 2 minuter efter Idol börjat och då har han tjatat hela eftermiddagen hur kul det ska bli med IDOL! Han hejjar såklart på vinnaren, för hur skulle det se ut för en sexårig kille att hejja på någon som inte vinner i slutändan. Katastrof. Allt det där med att "Vinna är inte allt" har vi ältat här hemma men nu är det så att det viktigaste för honom är att vinna. rätt och slätt, vad är det mamma inte fattar liksom?

Frugan och jag har tagit itu med julklappar och bestyr inför högtiden BIG TIME! Igår köpte jag min första lilla hyacint och klädde med lite mossa och en stjärna. Till den tände jag ett kanelljus och det doftar jul i hela lägenheten. Jag längtar efter att få dekorera inför julen. Jag tänkte börja på söndag lite smått.
Igår satt jag som klistrad framför en virkbeskrivning på internet. Vi får se om jag vågar lägga upp slutresultatet här på bloggen. Det ska i alla fall bli en julklapp!

Idag blir det Märsta för oss. Nu =====> kaffe å lite ytterligare tuffa nyheter.

Ha en fin dag vänner.

Inga kommentarer: