måndag 23 augusti 2010

Återigen

God morgon kära läsare. Ja er få jag har kvar. Jag har fått mkt bassning om hur jag skött min blogg på sista tiden och med all rätt. Jag har haft fokus på något helt annat men nu är det slut med det se. Dock har jag ännu inte kommit in i något bloggflow så ni får nöja er med några halvmediokra inlägg ås länge. JAg brukar ju som bekant säga: är man kinkig blir man utan!

Jag måste också återigen uttrycka mitt missnöje över att jag miste min telefon genom bilrutan. Jag har relativt nyligen kommit igång med ett program i min gamla mobil som heter Tracker. Ett superskönt program som går via sattelit. Det sätter jag på varje morgon jag är ute och går och då följer den mig och räknar ut hur långt jag har gått, hur länge och hur många kcal jag brännt. Sen när man kommit hem så ser man på en karta en prickad linje precis där jag har gått. Jag går i stort sett samma runda varje dag och igår var nu första gången jag gick den rundan UTAN tracker programmet. Jag blev sur. Men däremot hade jag radio i den telefon jag använder nu och det fanns inte i den gamla så jag var inte sur speciellt länge.

Gårdagen spenderades mest innanför hemmets fyra väggar. JAg intalade mig att jag var hemma och fejjade och gjorde fint. Om jag tittar runt mig nu så ser jag att det ser i stort sett lika dant ut nu som det gjorde innan jag började "städa" igår. Jag fick i alla fall tvättat!

Jag blev på kvällen sedan utbjuden på middag på "Ett glas" och jag njöt i fulla drag. Vi satt några timmar men ändå blev det inte speciellt sent. När jag tog min sköna promenad hem efterråt blev jag lite nojjig. Jag började tro att jag var föföljd. Jag hörde nåt skitskumt ljud nära mig hela tiden precis bakom. Jag insåg rätt snabbt att ljuden kom från mig själv. Mina nya fina kilklacksskor hade tappat kilklacken. Eller den hade lossnat så för varje steg jag tog flappade den upp å lät konstigt. Jag skrattade åt min egen paranoia medan jag tog av mig skorna och tog troligtvis sommarens sista barfotapromenad hem.

Nu ska jag göra mig klar för mitt arbete. Solen lyser och jag kommer säkerligen under dagen muttra lite av att behva stå inomhus. Jag brukar ändå smita ut och ställa mig utanför intersport. deras sol är superskön!

Ha en fin dag alla. Jobba inte ihjäl er
KRaM// HJärTEMamMAs

Inga kommentarer: