måndag 30 augusti 2010

Dammsug Sverige


Kommer ni ihåg att jag berättade förut att vår 50-öring kommer försvinna den sista september? När den silverfärgade femtioöringen försvann för fem år sedan så låg 250 miljoner mynt och skräpade. Alltså 125 miljoner kronor. Detta får absolut inte hända igen. Dammsug Sverige är en kanmpanj till färmån för utsatta och övergivna barn. Mottagara är Choldhood, Bris och SOS barnbyar.

Jag har beställt en bössa till Småglin där jag varje dag får in femtioöringar. Hemma har jag en stor skål fylld till bredden med mynt som jag strax ska tömma i bössan.
Dra ditt strå till stacken! Alla Swedbanks kontor, Sparbankskontor, IKEAs varuhus och Kappahlbutiker har bössor som du kan lämna till!

Jag ville bara påminna. Nu ska jag fortsätta jobba!


KRaM// HJärTEMamMAs

Inga kommentarer: