måndag 30 augusti 2010

Apropå regn


Nehej nämnde jag inte regn i förra inlägget? I vilket fall som helst så har det i Norrtälje idag vräkt ner. Jag har varit lite halvsned för att mina Björn Borg sneakers inte höll vätan lika väl som ett par rejäla gummistövlar skulle gjort. Jag måste säga, jag har varit lite tvär mot attföreställa mig att gå omkring i gummistövlar på stan. Det finns ju visserligen hur snygga som helst men det har liksom blivit lite av en grej här i skärgården att gå omkring med båtringat, randigt, vita shorts, en west highland white terrier och gummistövlar, även en solig dag! Hur varmt blir inte det? Självklart är det inte de prickiga från Rusta för 149 kronor som då gäller. Nehej du gosse, mer exklusivt ska det vara! Typ Hunter eller Ilse Jacobsen. Nu erkänner jag mig modebesegrad (igen). Jag vill med ha ett par fina stövlar att gå till jobbet med, samtidigt som jag svänger mitt paraflax. Jag har hittat dessa röda som jag kommer drömma om i natt. Slut ögonen och försök föreställa er mig i just de här fina blanka. Visst är synen vacker?

Jag ska in på boutique Diva här i stan. Jag tyckte nämligen att jag bland hyllorna kunde skänja just Ilse gummisar. Jag ska prova ett par i morgon!


KRaM// HJärTEMamMAs

Inga kommentarer: