onsdag 1 september 2010

Gävle inställt


Det bidde ingen kräftskiva för mig i Paradiset i helgen som kommer. Saker och ting har hopat sig över mitt lilla huvud den sista tiden och idag var det som att himlen öppnade sig och allt prickade mig rätt i skallen. Jag hade ju väntat mig att det förr eller senare skulle bli så men inte just nu bara. Det blir till att ligga hemma i min sköna säng och vila i stället. Det kanske är lika så gott.

Idag har varit min lediga onsdag och jag har fått massa uträttat. Bland annat har jag suttit av massa tid på Småglin och Johansson för lite planering. Jag har hunnit vara hos doktorn och nätt och jämt levande gått därifrån. Jag har sett en ödla, pallat äpplen, sålt en spjälsäng och gjort Sillgrisslan lite extra fin i håret. Vi har också hunnit stå och ätit ett par av de pallade äpplena medan vi tittade på när byggkillarna klättrade i lyftkranen, M och jag. En bra dag helt enkelt. Eller allt är ju relativt, men jag är ju inte optimist för intet heller.



Vi har förberett en smulpaj och förhoppningsvis behagar lilla Morran att komma på besök snart så vi får äta den och dricka lite kaffe till.

Vi hörs något senare, eller nej.

KRaM// HJärTEMamMAs

Inga kommentarer: