tisdag 14 september 2010

Operationen inställt


Ingen kan vara lyckligare än jag just nu. Jag har haft en enorm adrenalinkick hela dagen. Klockan 8.00 i morse infann jag mig på operation och fick den fina munderingen på mig med lårhöga strumpor, nättrosor och blå mössa bland annat. Sköterskan började tvätta av mig för att sätta lite nålar och jag var så himla nervös. Jag har vankat som en äggsjuk höna hela natten och inte kunnat sova. Till råga på allt har M haft växtvärk så jag har legat och masserat hans ben också.

I vilket fall som helst så kommer läkaren in när sköterskan ska sätta nålar och tycker vi ska avvakta med operationen då min "åkomma" är relativt vanlig i min situation och hon tycker vi avvaktar med operation om jag inte har akut ont. Det har jag ju inte heller. Jag har lite ont vid palpering men jag kan ju gå, stå och arbeta. Hon tyckte det var konstigt att hennes kollega tidigare inte informerat om att detta kan gå tillbaka utav sig självt. Det tyckte jag med! Minst sagt! Jag har i ett par veckors tid gått och oroat mig för både det ena och det andra helt i onädan alltså. Riktigt gruvad har jag varit och rädd inför att också behöva uppleva känslan att bli sövd. Så jag slängde i alla fall av mig operationspaltorna och var borta från op.avdelingen på fyra sekunder närmare. Jag fick en ordentlig kick och har mest gått omkring i ett lättnad/lyckorus och trallat under dagen.

Jag firade med lite texmex mat ikväll hemma hos Bråkis! Det behövdes! M slocknade som en sten nu efter en kväll full av stoj, lek och gymnastik och som till slut slutade med en cykeltur genom staden!

Jag själv är också riktigt trött ikväll. Jag ska ringa lite samtal innan jag ska till att duna lilla kudden! Hoppas ni läsare har haft en bra dag så lovar jag också att komma med ett nytt inlägg i morgon! Stay tuned!


Varma Kramar från en glad och lättad mor i Norrtan!


Y

Inga kommentarer: