söndag 26 september 2010

Jag lever i lycka


Hej Robert här!
Vackra Helle sitter i min soffa tillsammans med M och kollar leksakskataloger. Båda har sina pyjamaser på sig fortfarande. Vilken vacker syn. Helle och jag dricker vårat Nésekaffe och M sippar på mammas varma choklad. Vilken söndagmorgon! Sämre kunde man ju ha det eller hur?

Vackra Helle kom en liten stund efter Morran igår kväll. Vi åt lite lördagsgodis, ost och kex och hade tända ljus överallt. Vi pratade länge länge och bara myste med varandra! Så ska en toppenlördagkväll se ut!

Igår var vi ner på stan M och jag i stort sett hela förmiddagen. Vi fikade kaffe på Cafét tillsammans med Bråkan. Jag gjorde en synundersökning och beställde mina glasögon. Nu tar det tio dagar innan de kommer. Jag vill ha dem nu. Jag är sjukt nöjd. De är sköldpaddsfärgade men ändå mörka och jag funderade på om jag skulle ta de helsvarta. Optikern tyckte inte jag skulle ta det då mina bruna ögon bättre kommer fram i dessa. JAg litar på henne antar jag! Dessa trivdes jag ju i så dessa blir det. Som jag sa så påminner jag lite om BoxerRobert i dem. Han är snygg han!
Lördagsgodis, lördagslek och lunch på stan senare hamnade vi hemma, M och jag. Jag hade massa ambitioner om att fixa och trixa här hemma men tog mig en kort lördagslur på soffan istället. Spontant tokmysigt!
Ha en skön söndag vänner. Jag tänkte baka en paj och bjuda Näsan på den. Vi får se om han kommer ihåg min inbjudan, annars äter vi väl upp den själva!

Inga kommentarer: