måndag 20 september 2010

Jo jag tackar jag!

JA som jag skrev, Jo man tackar! Denna underbart skickliga maskin serverade mig kaffe på morgonen, förmiddagen, lunchen, eftermiddagen och kvällen. Mycket skickligt!

När jag väl satt med det underbara kaffet och ögnade mig igenom den lokala morgontidningen såg jag denna annons. Hur kommer det sig att vissa områden får sina namn? I detta område, var bor det för folk här tex?


Vilken underbart trevlig helg jag har haft. Jag är fortfarande medtagen både fyfiskt och psykiskt. Jag har träffat gamla som nya vänner och bara haft det riktigt bra! Som jag skrev förut, rätt som det är så trillar man med näsan i smöret.

På lördag förmiddag mötte jag upp SnyggKarlsson i Punkt i Västerås. Vi började med en fika för att ladda inspektion i alla butiker i Västerås Ciry. Jag tror inte jag har varit i Västerås på tio år och faktiskt så var jag lite skakis. Jag vet inte riktigt varför men det känns som om jag lämnat livet där bakom mig, och med glädje. Det får vara så då. Västerås där, och jag således här! :)
Dock måste jag tillbaka igen snarast möjligt. Jag tyckte centrum var så himla trevligt och bjöd på en rad massa fina butiker. Några värda att kolla in på lite närmre håll. Både med gott om tid och dolares med mig så klart! :)

Jag läste i tågtidningen Kupé, om en internationell kampanj för miljön, bland annat att införa köttfria måndagar som ett komplement i sin vardag. Jag tänker anamma det! Jag orkar inte riktigt förklara hela konceptet men gå gärna in HÄR och läs om hur just du kan bidra! Jag har ju såklart även gått med i grupper på facebook där man kan få lite mer tips och trix om hur man kan bidra mer! Många bäckar små brukar man ju säga. Jag är ingen superstor miljökämpe men jag värnar om den och bidrar med det jag kan!

Det är jobb för hela slanten idag. Jag tog en kort paus för lite Grekisk Sallad och lite bloggande. Jag måste ju uppdateras vad som hänt runtom hos de bloggar jag dagligen följer.


Ha en fin dag så hörs vi med all säkerhet ikväll!


Y



1 kommentar:

mamma sa...

Hej !Gillar att läsa din blogg ,gör det varje dag .Undrar hur många som läser ? Är förvånad över att ingen gör inlägg på detta som du skriver Sarah . Är glad att du haft en trevlig helg .Kramar på Dig och M , puss