fredag 24 september 2010

God Morgon Fredag

Jag har knappt gnuggat sömnen ur ögonen. Jag är riktigt trött idag även om jag fick ordentligt med sömn i natt. Kanske för att jag vet att det är min sista arbetsdag den här veckan och att jag snart får komma hem och pussas å kramas med lillskrot. Som när man ska ha semester ungefär, man blir alltid sjuk! För att man slappnar av. Ja ni förstår vilken liknelse jag försöker ge er, även om jag inte är så duktig på att få den på pränt så här på morgonen.
Jag sitter med min kaffekopp och min knäckemacka. Eller den är i magen och smulorna är mellan mina tangenter. Jag är barnsligt förtjust i knäckemackor. Helst ska det vara, som denna morgon, en skiva Wasa Havre med skinka, avocado och Tomat. Helle du vet vad jag pratar om eller hur? Mums!
Jag sitter och funderar lite på vad helgen kan ge. Jag tänkte åtminstone ut och träna lilleman på cykeln utan stödhjul. Han vill ju lära sig cykla på bakhjulet, OBS att detta är hans önskan inte mina ambitioner, och då gör man ju det med fördel UTAN några stödhjul på. 

Jag ska även försöka ta itu med den sista köksstolen och skrapa loss den sista knallröda färgen på den. Nu vill jag ha mina stolar vita! Så pyssel och cykling får jag hoppas på i helgen. Nu är det i alla fall sista jobbrycket som gäller. Vi hörs under dagen!

Varma kramar Från Norrtälje

Inga kommentarer: