söndag 12 september 2010

Sköna Söndag.

Finns det inga program på morgonen längre? Typ Sköna Söndag och God morgon Sverige. Fräcka Fredag hette ett program också minns jag, men det kan jag inte tänka mig att det gick på morgonen hihi. I vilket fall som helst så hade det varit mysigt att se något annat än fåret Shaun och Rori Racerbil eller Dr. Phil när man dricker morgonkaffe. Jag älskar att sitta vid frukostbordet och inta frukost, men ibland kan det vara skönt att inta kaffe och smörgås i soffan, och då framför något trevligt tv-program. Just nu är det ytterligare en familjetragedi på Dr. Phil. Jag har stängt av ljudet men jag ser att alla gråter, studiopubliken, gästerna till och med hundarna utanför gråter. Det är INTE så jag vill starta min morgon. Den enda som kan ändra på det just nu är ju faktiskt jag! Vänta lite!
Så, Annika Jankell på fyran är betydligt trevligare att titta på.

M och jag är utvilade. Han sitter på golvet framför och bygger lite lego. Vi var ute till sent igår och cyklade. Jag kände att han hade liiiite för mkt energi och var lite för sockerspeedad på allt lördagsgodis för att han skulle kunna somna ovaggat, så vi gick ut och körde järnet på cykel en stund!
Det blev ingen svampplockning igår som vi hade bestämt. Vi hamnade på handbollsmatch istället. Norrtäljes herrar hade träningsmatch mot Upplands Väsby så vi passade på att hejja fram dem till hemmaseger. Lottenli var där med familj så vi gjorde dem sällis.
Kakan har i alla fall kommit hem och hon tyckte det var så skönt. Vi har alla tre sovit i min säng i natt, nära nära och gosat!

Idag blir det lite fix och trix inför veckan som kommer. Det ska tvättas och strykas och förberedas inför mormors ankomst i morgon.
Ha en fin dag så länge!


Y

Inga kommentarer: