onsdag 8 september 2010

Det är min tur nu, vinden har vänt!


God morgon i Spillersboda

Min mamma sa alltid när man har riktig tur att man trillat med näsan i smöret. Jag tycker det är ett roligt uttryck och använder det själv ganska ofta faktiskt. Dock har jag aldrig hört någon annan än mamma och jag som använder det. Har ni hört det förr? I vilket fall som helst så är de de orden jag tänker på när jag tänker på mig själv just nu. Jag har haft några riktigt bra dagar och jag känner att jag har tur i livet. I morse vaknade jag hos goda vänner på landet. Vi satt på trappan i morgonsolen och drack varsin capuccino. Det är väl ändå att ha tur i livet att ha möjligheten att kunna sitta så?
I går morse vaknade jag på en båt med några vänner och kände även där att Herregud vilken tur man har som har möjligheten att vakna till detta. Det kluckade härligt runt båten och dimman låg riktigt tjock. Hela däcket var täckt av dagg och det luktade hav. Underbart!

Igår på dagen hade jag en lunchdejt med en gammal kamrat som jag inte sett sedan jag var 16 år. Vi har träffats igen via facebook och bestämde nu ett möte efter en relativt kort tids mailande. Och tur var väl att vi sågs för det var supermysigt! Så mysigt så vi strax ska ses igen. Vilken tur!

Gud vad jag maler på om tur men man ska vara glad åt det man har. Alla är inte lyckligt lottade!
Detta fick jag med mig från Edblad igår. Ett stelt armband i borstat stål. Det är som gjort för mig. Vilken tur att jag köpte det! Vackra Helle ringde igår och berättadet att hon stått och fingrat på samma armband just igår. Såklart, vi är två olika själar men har samma tankar!
Jag vill passa på att länka till två bloggar jag tycker är inspirerande och som jag nästan dagligen kikar på. Kolla in dessa. House of Philia och House of Adela. Jag ska in å kika själv nu och se om de uppdaterat med något nytt läs och tittbart!
Jag ska dra en snabb repa med dammsugaren för jag har turen att få riktigt finbesök ikväll! Vem undrar ju ni kanske. Det är en hemlis tills vidare!
KrAm HjäRTeMamMAs Y

3 kommentarer:

mamma sa...

du ska inte ha hemlissar för mamma

Hjärtemammas sa...

Givetvis inte mamma! JAg berättar sen puss

HOUSE of ADELA sa...

Tack goa du för besök hos mig! Jag blir såklart glad att du vill länka! Nu ska jag läsa din härlig blogg med! Armbandet var verkligen jättefint!

Kram!
Adela