söndag 26 september 2010

TIllbaka på ruta ett

M har feber igen. Gah, typiskt. Jag tycker dock det är skumt då han fortfarande äter penicillinen mot halsflussen. Jag ringde sjukvårdsupplysningen och husläkarejouren och troligen är det bara ett virus han fått. Sitter febern i genom natten så ringer jag doktorn i morgon i alla fall. Tycker inte han borde ha feber när han äter antibiotika. Nu är han nyduschad och har fått en ren pyjamas på sig och ligger nedbäddad i min säng framför teven. Jag vill ju ha honom nära när han är krasslig såklart.
Dagen har med andra ord bjudit på innesittande tillhörande alvedon, sova och filmer. Vi gjorde ett tappert försök i morse att cykla utan stödhjul och det gick inte alls som han hade planerat. Han har inte så stort tålamod, måste säkert vara en av pappas dåliga sidor såklart, så han gav upp ganska snabbt. Vi hittade lite härliga lövhögar att hoppa genom istället!

Efter en förmiddagsfika med Hellurt så gick vi med henne en bit till bussen för att sedan bara gå hem och kurera. Här är vi alltså nu och så kommer troligen morgondagen också se ut. Jag msåte hitta på någon bra inomhussyssla för både M och jag blir lätt rastlösa. Tips på feberlek tack!

Nu är det te och tända ljus i raggisar för mamma S.

Hoppas ni haft en fin helg, det har faktiskt jag ändå!

KRam S

Inga kommentarer: