torsdag 2 september 2010

Raggsockor


Jesus så kallt det är idag. Jag gick till jobbet endast klädd i tunn jeansjacka. JA inte endast så klart, men som enda ytterplagg. Jag har ju liksom tunnat ur lite den sista tiden så alla höstkläder jag hade förra året är för stora. Jag hade bland annat min favoritjacka, en röd skinnpaj med muddar som är alldeles för stor. Jag är ju glad för det men samtidigt ledsen för att jag inte kan ha den. Den här helgens uppdrag blir att kolla efter höstjacka.


Förra året så började jag ju virka mormorsrutor. Det var systeryster som fick mig att börja. De ligger i sin korg sida vid sida och huller om buller. Jag virkade tillräckligt många så jag skulle kunna sätta ihop till en filt. Längre än så kom jag aldrig. Typiskt SjC.

Denna höst tänkte jag att jag skulle vilja lära mig att sticka raggsockor! Då ska jag sticka mig lååånga fina knäraggisar i vackra färger. Finns där någon frivillig som vill komma å lära mig?!Jag går omkring i mina duntossor där hemma om kvällarna men jag gillar raggisar bättre!
Som sagt blev det ingen kräftskiva i helgen. Dock blir det nog en dagstur på Eckerölinjen med Morran och hennes entourage. De vill eventuellt ha med mig på lokal efterråt men jag är tveksam. Visserligen är jag inte så svårflirtad där men vi får se. Vi märker!

KRaM// HJärTEMamMAs

Inga kommentarer: