onsdag 15 september 2010

Krassel

C i dagens modebilaga i tidningen!


M är krasslig. Han vaknade i natt med växtvärk OCH halsont med feber. Stackars liten. Så idag har vi alvedonat och pysslat om. Just nu ligger han nedbäddad i soffan och kollar film och dricker Nyponsoppa.

Jag hade lite ärenden att uträtta idag på stan så jag tryckte ner honom i vagnen trots att han är alldeles för stor. Jag var ju tvungen att komma ut och jag orkade inte ta bilen. Jag tror han tyckte det var ganska mysigt att åka vagn. Han fick känna sig riktigt liten igen.
Vi köpte även Norrtelje tidning i morse och njöt av modebilagan där lilla C har blivit stor och fick visa kläder och accessoarer. Jag vill fortfarande se henne som 9 år igen, men hon blir 16 nästa vecka! Jag är så stolt. Jag ser mig fortfarande som hennes bonusmamma och det gör hon med!

Men OJ! där fick M plötsligt en laddning med energi och nu går bilbanan på höga varv. Hejja M!
Jag funderar på att bädda ner honom i vagnen igen lite senare och ta mig ut på en powerwalk. Jag blir så rastlös av att inte ut och ta mina promenader och nu har jag varit stilla i två dagar. Skönt att gå med barnvagn, då blir det lite extra motstånd också! Jag ska passa på att knacka på ett hus på vägen och fråga om lite äpplen. De har ett så fint äppelträd på framsidan som jag ser varje gång jag går förbi. De verkar inte ha plockat ett enda och då tänkte jag vara fräck och fråga om inte jag kan få plocka lite. då blir det äppelmos till gröten och någon mumsig paj också.
Nu ska jag ta hand om min lilla sjukling här hemma. Ha en fortsatt fin onsdag vänner. Vi ses i morgon.
PS. Jag längtar till lördag! Y

3 kommentarer:

Patrik sa...

Men jösses jag kände inte igen C! Var ju några år sen hon var nere men ändå! :) Hälsa M från oss.

colourful sa...

Samtidigt visst är det tråkigt att det inte blir gjort, när man har förberett sig å allt...
Det blev ju lika för mig...

Kram ♥

Hjärtemammas sa...

Ja visst har hon vuxit till sig! Hälsa familjen kram