torsdag 9 september 2010

Oh bugger


God morgon bloggläsare. Har ni sovit gott?


Det har minsann jag gjort efter en god middag på "Ett glas" här i Norrtälje. Jag åt min favorit på menyn, dvs tapasplankan. På den ligger det alla godsaker ni kan tänka er, självklart späckade med massa vitlök så jag hoppas jag inte skrämmer mina kunder idag! :)

Friterade calamares, inlagda vitlöksklyftor, vitlöksmarinerat kycklingspett, gambasräkor, aioli, vitlöksbröd är bara några delar på plankan. Så gott! Till det åtnjöt jag ett glas Chardonnay. Och så klart, inte att förglömma, ett otroligt trevligt sällskap!!


I morgon får jag hem M igen och det vankas således fredagsmys och en massa annat. Vi ska även hämta hem Kakan efter hennes vistelse på sommarlov. Det ska bli skönt att få hem henne igen. Framför allt M har saknat henne.


Någon jag för övrig är ute efter är ett nytt fårskinn. Gärna vitt! Eller två om jag får önska. Det är så höstigt och vintrigt fint. Mjukt att dra tårna i om inte annat!

Ikväll tänkte jag faktiskt plocka fram min symaskin . Jag har fått massa fin inspiration i bland annat bloggarna jag nämnde häromdagen här i min egen blogg. Jag hittade gamla gardinlängder som jag aldrig använt. Fyra längder i natur och sandfärgat sammet. Jag tänkte sy lite härliga kuddar till soffan och sängen. Bilder kommer givetvis!


Nu lunchmacka från subway, sen back to work!

Ha en fin dag raringar!


KRam HjäRtemAMmas Y


Inga kommentarer: