fredag 27 augusti 2010

Penicillin och duntofflor


Jag var hos farbror doktorn i förmiddags. Jag vaknade i natt och hade så jäkulens ont i magen men jag hade tur för jag hade redan en tid till doktorn bokad i dag på dagen faktiskt. Tack och lov. De hittade lite ditten och datten så med två kurer penicillin borde jag nu bli fit for fight snart. Hoppas det för nu ska ni få höra. Jag ska börja på boxersize nästa tisdag. Det är sant. Alltså jag ska inte hoppa upp i en ring med hjälm och slinkiga shorts å så någon på läppen. Nej inte så. Jag ska slåss mot kuddar å nån säck och ranta lite på plats. Grymt bra träning har jag hört!

Bort alltså med gäddhäng och hängröv. Inte för att jag har någotdera men som en förbyggande insats alltså!

Ikväll nu när jag tände alla ljus plockade jag fram mina duntossor. Jag är dem evigt tacksamma då de ALLTID håller mina tår varma när det behövs. Grymt fula är de men också grymt sköna! Så nu sitter jag uppkrupen i soffan iför dessa, tights och min supersköna nya tjocktröja från Henri Lloyd. Den var mitt bästa köp på länge! Den var värd varenda krona!


Jag hittade även när jag letade efter tofflorna, ett par ursnygga stövlar som jag köpte för en herrans massa år sedan. Jag har inte riktigt passat i dem och de har således stått oanvända. Jag minns att jag köpte dem på någon superrea i Borlänge för säkert 7 år sedan. De satt nu som en smäck så några nya högklackade svarta stövlar behöver jag i år INTE köpa! Toppen!


Nu är det CSI på teven. Jag har precis borstat gaddarna och ska lägga mig med en filt här i soffan. Kanske slumrar jag, kanske inte!

Hoppas ni får en finfin fredagkväll!


KRaM// HJärTEMamMAs

Inga kommentarer: