söndag 15 augusti 2010

S.U.N.D.A.Y

Efter en händelserik lördag kom vi äntligen hem till sköna sängen och en underbart ljuvlig balkong. M slocknade i min säng helt ovaggad och jag satt mig på ballen, tände lite ljus och gjorde en islatte. Efter en kort stund dök Morran förbi och vi summerade helgen och kom fram till att vi var nöjda trots diverse mörka moln på diverse himlar.

Vilket väder det var igår!! M och jag tog med Lilla Linkan som sällskap och gav oss iväg till stranden på Singö efter ett kort stopp hos Pappi och fika i Grissel. Vi badade och åkte bodyboard. Eller M åkte och Linkan fick dra dem. Det blåste lite men vindarna var perfekt varma. Det kändes som om man var i utlandet, bara en sangria som fattades! Vi hade massa hawaiian tropic på oss. Ja inte M förståss. Där var det solskyddsfaktor 40 som gällde i vanlig ordning.

Vi släppte av vår vän vid tennisbanan här i Norrtälje för en match innan M och jag for vidare till Lottenli i Rimbo och lite poolbad och lördagsgodis!

Idag ska vi nu efter lite lunch ut och träna på cyklingen. M har efter lång betänketid bestämt sig att han vill prova cykla utan stödhjul så jag får väl se till att han gör det då. Ett stödhjul har han cyklat utan men aldrig utan båda. Jag tar med förbandslådan och sätter på mig löparskorna. Jag gissar att det blir en del rännande. Bra om man vill få fasta skinkor!

Ha en fin söndag läsare, och jag hoppas att solen skiner på några av er idag. För på oss gör den det då rakt inte!

KRaM// HJärTEMamMAs

3 kommentarer:

Pastorn sa...

Sarah min vän! Oj Oj Oj! Vad har hänt?

Hjärtemammas sa...

P.Astorn min vän, inget speciellt har hänt egentligen. Det kanske vi kan ta över en flaska JP snart?!?
bollen ligger nu hos dig!

Pastorn sa...

Din blogg min vän, det är den vi behöver prata om!!!