måndag 30 augusti 2010

Nu blev det kväller. Varför då?

Småpluttetiden är förbi.

Jag ska strax sova. Jag ligger i min renbäddade säng med manglade lakan och småsneglar lite mot teven. M fick en ny säng igår så där sover han. Han har en säng nu för stora kollar. En riktig säng, ingen tramsig liten växasäng heller. Frk Johansson har en superfin sänggavel i järn som jag ska få och lacka i svart. Nu blir det bort med fyraråingsrummet och röda stjärnor på väggarna. De kommer bli grå och han kommer få ett litet mer grabbigare rum. Samma stil i stort sett men med andra färger.

I morgon kommer låskillarna hit på morgonen och sätter in ett dörröga. Det känns just nu som det ska sitta ett där. Gud så spännande. Varje gång det ringer på dörren ska jag kolla vem det är och SEN bestämma mig för om jag ska öppna eller inte. Det kan ju vara lite busigt. Eller nej!


I morgon kommer låskillarna hit på förmiddagen och sätter in ett dörröga i min ytterdörr. Det känns just nu som om det ska sitta ett där. Spännande värre! Varje gång det ringer på dörren kan jag nu kolla vem det är och SEN bestämma mig för att öppna elle rinte. Det kan ju vara lite busigt! Eller nej. När det är installerat ska jag ner på caféet och trilla tryfflar. Jag gjorde en finfin smet häromdagen med mjölkchoklad och som jag sedan spetsade med xanté, ni vet päronkonjaken. JAg rullar dem i pudersocker så blir de gudomligt goda. Jag tänkte även göra en klassisk tryffel på mörk choklad som jag spetsar med cointreau och rullar i kakao. Fy fasiken, jag kommer själv rulla därifrån.


Nu små rumpnissar önskar jag er alla en god natt. Jag ska kika lite på Medium innan jag sluter mina två pepparkaksbruna. På återseende i morgon, ni kommer inte undan!



KRaM// HJärTEMamMAs

Inga kommentarer: