måndag 25 januari 2010

Dagen





767, Danderyd, Frösunda, fruktstund, inköp, rusningstrafik, Sickla köpområde, lunch, rusningstrafik, sightseeing och Mörby. Så såg min morgon, förmiddag och eftermiddag ut.
Jag väntade i Mörby på Näsan o ch stod samtidigt och kollade in PH-deltagaren Jackie Ferm vid tunnelbanan.
Jag blev hämtad och körd till Gateu i Djursholm. Vi kollade lite finvillor, Näsan och jag, och drömde oss bort. Vi köpte oss varsin latte och jag passade även på att lukta lite på semlan som mitt sällis moffade i sig.
Vi åkte vidare till det beryktade garaget. Garaget där N parkerat sin filmekvisita. Bla polisbilen i vilken Superhunksnyggot Joel Kinnaman satt i under inspelningen av Snabba Cash. Tror ni inte jag satt mig i den jag med då? jo såklart jag gjorde! Jag var tvungen att andas samma baciller som snyggJoel. För att äventyra det hela så hade vi även blåljus och sirener på. Jag blev som ett barn. Det är första gången dock jag sitter i en polisbil. Förhoppningsvis är det den sista också!
Ibland har man också tur. Jag blev skjutsad heeeeela vägen hem till Norrort. Ända fram till porten.
Jag ska nu göra kväll. Eller natt. I morgon stundar provmake och hår igen på Sillgrisslan! Snart är det dags alltså. Nästa lördag är det bröllop! jag har fortfarande inte köpt mig något att ha på mig! Hilfe!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Bäste Sarah..!!!
Tänk vilken upplevelse det skulle ha varit att få se dig komma åkandes i den Polisbilen. Fast ärligt så skulle det vara M egenteligen,tänk dig Honom...??

Kramar om dig.

Hjärtemammas sa...

Jaa eller hur !! Vilklen syn, tur att jag är lika oskyldig som annars då! M hade äslkat det med sirener och blåljus!!
Kram tillbaka K <3