onsdag 27 januari 2010

VÅGA VÄGRA SEMLAN




Jag ska starta en ny klubb på fejjan tror jag. Jag är en sucker på semlor. Verkligen. jag skulle nog kunna leva resten av mitt liv på semlor om det bara bjöds på en sak. Visserligen skulle man nog inte leva så länge men ändå. Semlor är min grej liksom.
Vi hade ett ställe i Västerås när jag bodde där som hette ICA Ettan. De gjorde sina egna semlor och var kända i hela Västmanland för sina. Jag kunde äta flera i veckan under hela semlesäsongen.
Det här året tänker jag vägra semlan. Jag har ingen som helst karaktär när det kommer till denna gudagåva.

Tar jag en så kommer jag ta flera. Tar jag flera så kommer jag aldrig att sluta. Sen är hamsterhjulet igång. Ja ni fattar!
Jag har redan vägrat flera semlor i år, fast själva dagen inte ens är i närheten!


Detta blir mitt motto till våren: VÅGA VÄGRA SEMLA!


1 kommentar:

Anonym sa...

har du provat o lägga lite mjölk i en skål o sedan semlan i skålen o låta den suga i sig mjölken.. mmm :)

ush va det lät snuskigt men gott är det.