fredag 8 januari 2010

Jag har börjat

Med massor.

Jag har börjat sluta feströka, börjat träna. Mentalt i alla fall, alla vet ju att mental träning är lika viktigt som fysisk :-) Jag har börjat äta min gröt varje morgon, med övervakning av Mialicious. Min M ville också börja äta gröt då han tycker att man borde kunna lära sig åka skridskor själv, mycket snabbare då. Plutten! På tisdag börjar han även skridskoskola med dagis. Han är mäkta frustrerad över att han inte åker lika fort som pappa. Han åker ju inte alls! Men med fibergröt och två skridskoträningar i veckan är han snart i hamn skulle jag tro. Hoppas det, för hans egen skull i alla fall. Mammas lilla fyraåring. Han är så stolt över att äntligen få vara fyra år. han har blivit stor också. häromdagen satt jag och sjöng för honom direkt ur en sångbok. Han rättade mig när jag sjöng och sa att den där visan går inte alls så som du sjunger. Jag svarade att jag läser ju direkt ur boken och fick då en kommentar tillbaka: "om du tror att den sången går så, så får du tro det" Diplomatiska älsklingsunge Y. Han kommer gå så långt!

Annars har vi det bra. Min internetdeteox funkar som den ska. Igår läste jag på min nya bok. Den jag fick av Gusten i julklapp. "Rymmaren" av Thomas Bodström. Den där Tompa, han är inte bara skitsnygg han är helt okej på att skriva också faktiskt. Läs den, hett tips!


För att få lite mer wellness i den här mammakroppen tänkte jag i helgen åka till till Grisslehamn för lite bubbel på hotellets relaxavdelning. Ångbastu, relax och bubbelpool med utsikt över Ålands hav. Jag tror det gör susen faktiskt!


Må gott så hörs vi i eftermiddag!

JUST DET, jag glömde nästan, jag måste ju få presentera Räkan. M:s nya akvarievän. Den andra räkan heter också passande nog Räkan och ser i stort sett precis likadan ut som Räkan så det räcker med att vi sätter in ett kort!


Grattis också till TOK som fyller typ hundra år idag! Hur gammal jag än blir så kommer jag aldrig bli lika gammal som honom. Oavsett om han klättrar upp på vattentornet och gör ett svanhopp rakt in i evigheten kommer han alltid vara äldst. Gammalt kan också vara vackert. Kom ihåg det! YY

3 kommentarer:

Sillgrisslan sa...

Om du är i krokarna och har tid får du svänga förbi hos mej och titta lite på klännigen ;) Kram

Hjärtemammas sa...

Ja jag tänkte faktiskt göra det i så fall. Jag ska försöka låna mig en bil sen vet jag inte om det blir lördag eller söndag :D

Sillgrisslan sa...

Lördag på dan ska jag iväg men annars borde jag vara hemma. =) Kram