måndag 4 januari 2010

Nytt år nya tag

Nyåret och helgen därefter känns som man har spenderat i isoeringens tecken. Är det inte fruktansvärt så säg, att man blivit så jäkla beroende av internet. Jag har varit utan internet i ca fyra dagara och har nästan klättrat på väggarna. Måste göra mig av med det faktiskt. Funderar nästan på att INTE skaffa internet hemma nu och bara ha det på jobbet istället!
Vi har varit ute hos Gusten för lite snölek och skridskoåkning. Gusten har i prestigefylld anda skottat en fin isbana på sin sjöplätt. De rakaste vinklarna och de jämnaste kanterna. Han och grannarna sneglade lite över axeln på varandra för att se vem som gjorde den bästa skridskobanan. Kul att se artisten och konstnären Örnen sedan komma och göra om allt med sina rektangulära cirklar och sina abstrakta former. Gusten klarade det bra dock!


Vi har ju hunnit fira en fyraårig kille också. M fyllde som bekant år i fredags, den första januari. Det var väl inte direkt något kalas, men granen fick massa serpentiner och balonger, jag bakade och det kokades kaffe i mängder då vissa har som tradition att nyårsdagen firas hos oss.

Granen har jag slängt ut också. Faktiskt! Jag tyckte att nu räcker det. Allt julpynt är bortstökat och grandekorationen är försiktigt packad så den håller till nästa år igen. Hit med våren nu! Jag har till och med fyndat fina vaser att stoppa vårblommorna i så nu är våren välkommen!


Nu är det jobba som gäller för den här supermamman. Jag bloggar mer vid tillfälle! Har fått arga sms om att jag varit dålig på att blogga den här helgen, men det kommer igen jag lovar. Nu är jag ju här ju! :)


3 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen tillbaka, trodde att du övergett oss.. Kramar
Kerstin

Patrik sa...

Va mysigt det såg ut med skridskobanan. Hur går det med M:s skridskoåkande? :)

Hjärtemammas sa...

Det går som det alltid gjort, han ger sig sjutton på att åka. Svänger med benen likt en annan Gretsky och blir tvärförbannad när det inte går som han vill! Då ger han upp efter 20 minuter :D