tisdag 25 januari 2011

Det är något visst ändå

Ikväll har jag återigen, som alla andra kvällar, skonat mina små lårbenshalsar från en isig promenad. Jag tar min ministepper och fantiserar om att jag promenerar runt Norrtälje istället. Jag går längs roslagsgatan, svänger in på Arholmagatan å kollar om TOKfan sitter med sitt eftermiddagskaffe i köket, nehej inte det, då fortsätter jag runt grind och sen hem istället. Allt detta men ändå på samma ställe. Ibland har man det bra! Så nu satt jag mig precis i soffan och firade min promenad med citronkola! Ja så kallade jag dem i alla fall när de kom till kioskerna. Jag tog mig en nostalgitripp idag när jag var på ICA och köpte mig några stycken. De är nog fortfarande mina favvogodisar.
Jag har inte varit någon godisråtta innan men nu har jag blivit det. Det sista halvåret vill jag alltid ha godis. Varför är det så? Det är säkert något man bygger upp så jag ska genast försöka bryta ner det. Ja! Från och med nu blir det inget godis alls. Föränn på lördag. (4dagar dit).

Jag har återgien en liten bloggsvacka som ni säkert märkt. Ni få läsare jag har var. Tack
P. Astorn och 118 118. Ni är mig alltid trogna! Jag har snart tränat upp mina bloggfingrar och min fantasi igen. Jag tror bara det behövs lite pepp. Lite inspiration på att något är på väg. Typ solen! Våren! Nu behöver jag inspireras!

Jag var in i dag på resebyrån och kollade lite Londontrippar. Och det ser ljust ut. Verkligen! Jag hoppas ingen bangar nu, jag är i alla fall på. Jag tänkte att jag vill åka i den där London eye grejen. Det är som ett stort pariserhjul med små hytter så man kan titta sig runt över London. Jag har bestämt med en gammal brevvän att vi ska ses. Vi sågs när vi båda var i Portugal med våra familjer 1992 och sedan dess har vi hållt kontakten. Lustigt. 20 år sen nästan! Och vi har bara setts den gången! Hon är född och uppvuxen i London så henne ska vi anlita lite som en guide hade vi tänkt!


Note to self:
Mitt nästa boende SKA innehålla bastu och riktig öppen spis. Min brasdvd värmer själen lite visserligen men inte mina fötter!

Inga kommentarer: