torsdag 13 januari 2011

Jag har simmat långt ut ifrån land

Åh vad jag har sovit dåligt i natt. Kanske beror det på att jag igår försov mig. Ja det är sant. Första gången någonsin sedan skolan jag försovit mig. SOm tur var fann Johansson i stan så hon kunde öppna butiken åt mig. Jag var där exakt då jag skulle men jag ogillar starkt att stressa som jag gjorde på morgonen. Den där varma sköna morgonduschen uteblev. Sen igår fick jag ju min telefon, min nya leksak. Jag anade ALDRIG hur mkt man kan göra med en telefon egentligen. Det är som en minilaptop. Dock hade jag ett litet ptroblem i morse när det ringde. Jag såg inte var man skulle trycka för att svara!! Något som den som packade telefonen missade var att stoppa i en manual så jag har fått gissa mig fram till en hel del saker, plus att jag har youtube:at lite för att försöka förstå mig på den.
Jag var uppe en sväng i morse vid halv fem. Jag tyckte jag hörde något i hallen. Jag måste ha drömt givetvis så jag gick och la mig igen. Det tog ett tag innan jag somnade om och nu på morgonen har jag drömt såna sjuka drömmar. Man vaknar med en olustig känsla och ibland håller den i sig hela dagen. Usch jag ska försöka skaka av mig känslan.


Idag blir det att baka det sista inför kapten M:s kalas på lördag. Vad gör man egentligen på ett barnkalas på femtio kvm? Det får bli lite tårta och fika sen lite lek. Kanske blir någon liten tävling, naturligtvis där alla är vinnare!Goodiebagsen är packade redan med lite hallon/lakritsskallar, guldpengar, en reflex och en minifis. Ni vet pruttlera men miniminivarianten! Superpoppis bland kidsen (och vuxna).
Så det blir skurna chokladkakor idag och kokostoppar. Först tänkte jag göra allt i bitesizes, ni vet bara små mumsbitar så man kan ta flera kakor innan man inte orkar fler. Men det får bli vanlig storlek och lite färre sorter istället.
M har beställt chokladtårta, narutligtvis. Jämte mamma är Choklad det bästa han vet. Han är nog att påpeka det varje lördag!

Nu måste jag iväg till jobbet, ska springa förbi cafet på en snabbkaffe först.
Ha en fin dag vänner!

K
R
A
M
A
R

2 kommentarer:

Wannabe sa...

haha! hur man svarade i telefonen/använde den för att ringa var typ det sista jag lärde mig :-D

Hjärtemammas sa...

Jaa det ringde i morse å ajg hade ingen aning om hur jag skulle göra med telefonen för att svara. började med att skaka på den med det funkade inte!! haha
KRam