lördag 15 januari 2011

I morgon smäller det!

Mitt stora härliga fat som kan prydas i oändlighet.

God kväll Damer! Ja jag vet i alla fall tre herrar som är trogna följare till denna blogg, så god kväll på er med!
 Har ni haft en fin lördag hittills? Det har vi. Våran lördag har gått i fejjandets tecken mestadels men vi har hunnit med en annat massa också. Tuttut behagade vakna halv SEX i morse för att hålla extrem låda. Lite okristligt tyckte vi andra, men hon är en bestämd ung dam hon så hon fortsatte tills hon såg till att vi andra var vakna. Mamma Jag och Örnen somnade i varsin ände av soffan efter morgonkaffe på sängen. Vi satt strategiskt på lite morgonbolibompa som barnen satt klistrade vid så vi mammor fick några minuter extra sömn på morgonen.
Vi klädde efter frukost på osss ordentlgit då min NYA telefon visat att det var minst 7 minusgrader ute. Vi blev tveksamma när vi väl stack ut näbbarna och efter en stund var jag tvungen att ta av mina termobraller då jag även hade satt på mig långkallingar. Det var lite halvkallt men inte f*siken var det några sju minus i alla fall.

Mellan diskningar och undanplock så hann vi även med lite LEGObygga. M byggde och jag tittade på och fascinerades av hans enorma skicklighet att läsa av manualen.

 Vi fick med oss lördagssnarre, kalassnask och fräscha blomster med hem. Jag köpte mina första tulpanbuketter idag. WEHOO!  Detta har jag längtat efter länge. Det blev dock inte de vita papegojtulpanerna jag stod och fingrade på utan jag slog till med två bamsebuketter med ROSA istället. Och till det köpte jag en matchande rosa gerbera. Ibland förvånar man faktiskt. Dock hittade jag inga vita Krokus eller vita pärlhyacinter som jag varit på jakt efter i veckan så de får jag fortsätta leta efter nästa.
Ett par vita bollkryssar pryder vardagsrumsfönstret och lite vita snittranunklar hittade till köksfönstret. Det känns så KRISPIGT med vårblommor. Det är det enda ordet jag kommer på jämte fräsch. Krispigt fräsch. Låter lite som en beskrivning på mig. :)

Nu är vi fit for fight för barnkalaset i morgon. Det blir lite lek, fika och goodiebags för barnen att ta med hem. Jag ska fortsätta kvällen här med att göra piratvimplar sen är vi heeeeelt klara. Tårtan och strösslade marschmallows görs i morgon då jag skickar lilleman på fotbollsträning.

Ha en fortsatt wunderschöön lördagsafton nu sockerkringlor.
Vi hörs i morgon det kan jag lova!

Frasiga Kramar!

Inga kommentarer: