tisdag 18 januari 2011

Ingen snö, bara tö och en liten Eskimö!

Själv har jag inte åkt skridskor på säkert tio år. Kanske dags att ta igen och försöka se hur man ser ut på banan egentligen!

Vi har tö och fyra grader varmt i Norrtan och klockan är inte ens åtta på morgonen. Igår redan hade vi en hel del barmark och jag fick redan vårkänslor. Snart flockas pensionärerna på Stora torget för korvätning och skvaller längs husväggarna. Lovely. Jag kommer joina dem, dock utan korv, så snart jag ser dem.
Den här våren som kommer har aldrig varit så efterlängtad som i år. Nu är det ju visserligen bara mitten på januari och den kanske inte är på väg riktigt ännu men snart så och då är den så välkommen. Kanske ska jag lägga till med ett vårskrik!?
Idag är det femårsbesiktning på BVC för M. En vacciantionsspryta väntar också och jag har försökt förbereda honom på det. Han är inte särksilt orolig. ÄNNU! Nu ser han bara fram emot skridskoåkningen på dagis. På tisdagar har de ju skridskoskola med dagis och han har nu bestämt sig för att bli hockeyproffs! F1 karriären och fotbollsdrömmarna är för tillfället lagda på hyllan.

Ja kalaset föresten, det gick bra. Jag var slut som artist när det var klart men det gick fint. Barnen var nöjda och föräldrarna med. Så nöjda att de knappt ville gå och inte märkte mina små hostningar om att tiden faktiskt var ute. Det gjorde dock inget, eftersom vi nu hade så trevligt.
Skönt är det i alla fall att det är ett år till nästa kalas och M har redan bestämt att då ska han ha riddartema. Jag gissar att han kommer ändra sig ett par tre gånger innan dess.
Nej nu måste vi skynda oss. Ha en fin dag läsare!

Varma Kramar från ett relativt varmt Norrtälje!

Inga kommentarer: