söndag 16 januari 2011

Lugnet före stormen.


Jag ska för en stund försöka släppa mitt kontrollbehov då det inom en timme kommer trilla in 8 kalassugna ungar. Jag sitter för mig själv i soffan med en stoor kopp kaffe och njuter av den än så länge tystna lägenheten. M är med Örnen och Tuttut på fotboll så jag i lugn och ro kunde dammsuga och piffa det sista innan gästerna kommer. Vilken stor deal jag gör av ett barnkalas eller hur? Men sån är jag! Detta är M:s första riktiga kalas med dagiskompisarna. Eftersom han fyller på nyårsdagen är det många  som inte är hemma så det har blivit lite happt med kalas för hans del. Så både han och jag är förväntansfulla. Så klart!
Jag har dock inte bakat en enda grej själv till det här kalaset. Det är stort för mig att släppa på min prestationsångest här och KÖPA kakor och bullar och till och med tårtbotten. Mina vänner som är vana att komma till mig på kalas känner mina bakbehov. Det är ofta sju olika sorter, minst. Men inte idag se. Och jag är nöjd ändå!

Oj nu kom Örnen med Kidsen, vi hörs och syns!

Inga kommentarer: