måndag 10 januari 2011

Heldag!

God kväll vänner och läsare.
Jag har så sjukt on i ryggen så jag ligger i soffan och ojjar mig. Jag har gnällt en hel del den sista tiden, för bara småförkylningar å nu ryggont. Men jag gillart inte!
I morgon ska jag ha en heldag för mig själv. Jag åker in till huvudstaden relativt tidigt för att jaga rätt på en kaffedejt  med en kompis. Efter det åker jag till Söder för att frilla frallet hos Systrarna Boustedt. Nu är det dags för mig för lite egenvård faktiskt. Efter Frissan ska jag hämta upp Vackra Helle som inte kommer vara på tipptopp. Henne tar jag med mig hem tillsammans med lite fika och några veckotidningar. Vi kommer lägga oss i sängen och kramas och bara kurera oss. Eller jag kör med medkurering. Förhoppningsvis blir hon piggare av min närvaro.
Min andra pärla som varit rätt krasslig de sista dagarna verkar det gå bra för. De undersöker och fipplar och fixar med henne. Snart är hon som sagt på benen igen och det är jag glad för.
Man tycker ibland att som bästisar att man kan ge och ta lite av sit onda. Jag skulle kunna ta lite från Vackra Helle i morgon och lite av den andra Proppen som ligger och trycker på lasarettet långt här i från. Så kan vi dela!
Florence Nightingale? Jag? Nej nej bara SjC!


Jag ska dra mig mot min egen säng alldeles strax, jag ska bara.. Ja ni vet hur det är! Kolla lite här och kolla lite där.
Jag saknar min M.

Sov gott!




Inga kommentarer: