onsdag 20 oktober 2010

God kväll


Helt galet. Klockan är inte ens 22 och jag har redan fått allt jag räknat med att få gjort idag, jag har tagit mig en kvällsdusch OCH jag har gått och lagt mig redan med datorn i sängen. Det är ljuvligt. Det frasar i sängen av renbäddade och strukna sängkläder. Det är lite en av mina fobier. Skrynkliga sängkläder. Eller det är väl inte en fobi kanske men jag går aldrig och lägger mig med skrynkliga sängkläder. Aldrig. Inte ens om jag måste stryka dem mitt i natten. Jag stryker dem på mitt eget maniska vis och det blir så bra! Det blir extra mjukt tycker jag när man stryker sen har jag alltid lite linnevatten på innan jag stryker så luktar det också extra gott!

Jag har tillbringat kvällen här med att tvätta och städa. Jag skulle också städat dagiset idag men Pappi hade glömt att hämta nyckeln. M går ju på ett föräldrarkooperativ och det är vi föräldrar som turas om med städningen. Denna vecka var det vår tur. Vi städar då onsdag och lördag. Men idag då slapp jag alltså.
Jag har även pulat om lite bland alla buketter jag fått. Jag har bytit vatten och snittat om. Gerberorna är superkänsliga mot gammalt vatten så de måste fixas lite extra med. Sen har jag fått mina favoriter, vita snittkryssar(krysantemum). De har jag klippt ner helt och satt i låga småvaser. Det tycker jag är så fint när de slår ut och blir korta breda blommor.
Det doftar som en hel Interflora här hemma så det är väl tur att man inte är allergisk. I morgon kommer lilleman hem. Jag lyckades tjata hem honom en dag tidigare för jag saknar honom så innerligt mycket. Vi får se vad helgen har att bjuda på. JAg ska försöka locka hit Mialicious och Big Mac. Wish me luck!

Nu ska jag kika på slutet av Twilight Eclipse. Jag har tittat på filmen i omgångar men alltid fått viktigare saker för mig att göra. Jag kommer torligen inte ens se hela slutet idag heller.

God natt kära läsare, sov gott och dröm sött!

Inga kommentarer: