lördag 23 oktober 2010

Nu blir jag berörd!


Jag sitter i soffan med min skål vindruvor och diggar till Petter som tolkar Lasse Berghagen och han Stockholm i mitt hjärta. Jäklar vad bra. Jag gillar ju Petter jag. Jag ser Lasse själv bli berörd och då blir jag det med.
Det här programmet har jag sett fram emot att se. Det går på fyran och jag har inte riktigt koll på vad det heter. Måste googla vänta. "Så mycket bättre heter" det. Vilket kanonprogramm verkligen. Petter, Lillbabs, September, Christer Sandelin, Lasse Berhagen, Tomas di Leva och min stora favorit Plura  sitter tillsammans och tolkar varandras låtar. Ikväll är det Lasse Bergahens som tolkas. Super verkligen!

Idag har M och jag varit på långpromenad hem till Tubbe med familj. Jag hade lilla Rubis tio månader i min famn stora delar av tiden och jag njöt. Han påminner så himla mycket om M när han var i samma ålder och han var så himla gosig.Jag fick lite längtan till en liten igen. Men bara en liten liten längtar. Jag får nog åka tillbaka och gosa med honom igen. Och det snart!
Tack och lov fick vi skjuts tillbaka när vi skulle hem för M hade aldrig orkat gå hela vägen. För mycket lek och för mkt lördagsgodis hade gjort honom riktigt trött och han har precis slagit igen sina små blå efter en kväll med Toystory film och Toystory Pez godis.

Jag har tänt lite vin, jag har lyssnat på Lundell och jag sitter nu och kikar på teve. Jag längtar mig bort faktiskt. Kanske mer än jag borde!
Ha en fin lördagkväll läsare. Försök att ha minst lika mysigt som jag!

Kramar

Inga kommentarer: