torsdag 28 oktober 2010

Halloween närmar sig

I helgen är det ju Halloween. Ska ni fira på något sätt? Jag och M blev bjudna ut till Gusten på Halloweendisco men vi kan inte den här gången. Jag ska ju till Sala och mamma i morgon och M är hos pappa. På lördag tänkte jag gå ut med Karlsson och Mary, en gammal väninna från Sala som jag säkert inte träffat på tio år. Det ska bli supekul verkligen. Det kommer vara en del människor ute på byn så det ska bli skoj att se vad Sala by night har att erbjuda.

Men jag tänkte, ska man klä ut sig? Näääeee, jag är inte klä ut mig typen direkt faktiskt. Kanske kommer någon snygg monstergubbe och tar mig, om jag har tur!! Vi kan ju hoppas i alla fall. Tidigt på söndag morgon dock har jag en kaffedejt med ännu en gammal vän och denna gång är det en vän som är gammal i ordets rätta bemärkelse :) Han har vägarna förbi Sala så vi tänkte ta en morgonfika bara för att passa på att säga hej till varandra. Det blir inte så jätteofta nu för tiden så man får ta de tillfällen som ges helt enkelt.

Igår var jag med M och köpte vinerkängor. Min plånbok gråter numer. Jag grät nästan men huvudsaken lilleman är torr om fossingarna i vinter. Det blir dyrt med vinterstassen. Då M går på ur och skur dagis måste det ju köpas grejer med kvalitet och som ni vet så kostar det om det ska smaka. Jag har dock passat på att sälja lite grejer vidare faktiskt. igår sålde jag på dagis, ett par vikingkängor, två overaller och ett fleecefodrat galonställ. Så vinterkängorna blev nästan betalda av sig självt kan man säga.

Jag dricker mitt morgonkaffe och planerar lite på Småglinsbloggen.  Vi ahr inte varit så himla aktiva med den men nu lär det bli andra bullar. Snart bär det av till den fysiska affären för arbete hela dagen. När vi kommer hem ikväll ska vi sy spöken M och jag!

Ha en fin dag!

Kramar

Inga kommentarer: