måndag 4 oktober 2010

Morgongröt i laptopens sken

Då var jag hemma igen. Jag trivs fantastiskt bra där jag har varit men hemma är ändå bäst. Eller hur? Min egen säng, min egen katt att klappa på och min egen röra.
Jag tog lilla svängen förbi Hälla centrum och IKEA i Västerås. Bland annat för att shoppa lite så klart men samtidigt för att se om jag kände igen någon. Det gjorde jag inte! Däremot fick jag lite smågrejer med mig från IKEA, kaffeglas och lite nya blockljus bland annat.
Apropå att inte känna igen någon. I lördags när vi kom till racingbanan så träffade vi en kille som mitt sällskap tog i hand. Jag hälsade själv lite halvt om halvt men efter en stund insåg jag ju att det var en av mina kompisar från förr. Jag hade missat det totalt! Jag blev så glad att jag slängde mig runt halsen på honom. Vi var ju riktigt bra vänner förr så det var lite pinsamt att jag inte kände igen honom.

Idag är det full arbetsdag som alltid på måndagar. Jag blev hembjuden till Örnen på middag efterråt men har en del att stå i känns det som. Jag måste packa upp här hemma, dammsuga efter kakans vansinnesfärder på mattan och bara plocka lite. Jag får tacka ja till en middag en annan gång helt enkelt.
Det ser ut att blåsa ordentligt ute så jag ska nog leta fram min mössa! Handskar står på inköpslistan idag. Tänkte mig ett par snygga skinnhandskar nu faktiskt. Har sett ett par knall röda i kalvskinn. Mycket snyggt. Vi får se! Det blir säkert ett par stickade trollerivantar från HM:s realåda ändå. Och vad gör det?!

Ha en fin dag läsare, vi hörs igen! Var så säker.

Inga kommentarer: