lördag 9 oktober 2010

I hemmets lugna vrå




Vi har haft det hur bra som helst! Gårdagen spenderades som ni såg i Bålsta hos Fröken Fräken med familj. Ungarna fann varandra direkt och vi vuxna med. Munnen gick i ett på oss alla, ja utom pappan! Han lät gentilt nog oss andra hålla låda!
Det bjöds på god mat, supergod efterrätt och en massa lördagsgodis. Jag låg som en strandad säl i soffhörnet när det var dags för idol.
Vi alla somnade tidigt, ni vet fredagar. Jag förstår inte att fredagarna nu för tiden har blivit jobbigare att vara vakna till. Kan det ha med klimatet att göra? JAg hörde någon nämna något om ålder, men på det örat vill jag inte lyssna. Jag röstar för att de tär något med växthuseffekten eller nåt. Kanske borde införa köttfria tisdagar också för att få piggare fredagar.!!?

På vägen hem till Norrtälje idag på förmiddagen svängde vi förbi Märsta och passade på att dricka kaffe å kramas på en gammal vän jag inte träffat på länge nu. Varför man inte träffas oftare när man för stunden har så himla trevligt är ju ett mysterium. Väl på väg därifrån, kollade vi liteflygplan för att sedan landa på en lunch i Stinsens köpcentrum i Häggvik. Självklart passade vi på att köpa lördagssnarre medan vi ändå var där.
Det sitter vi nu och mumsar på, M och jag. Vi är trötta och kommer somna ovaggade ikväll tror jag. Vi har ju flängt en del de här dagarana.
Häxan Surtant på teve nu. Hon är ju inte klok, har inte betalat hyran på över 200 år!! Tokiga människa.

Vi har tänt ljus för att få upp värmen i vår lilla kvart. Jag värms av tankarna på en  kär vän som ikväll är på NHL hockey i Globen!

Ha en fin kväll vänner! Ni har väl inte glömt köpa godis? Favvogodiset ikväll?
Mina är FUZZ. Blå och rosa sockrade flaskor. Bubblar i munnen liksom.

KRAMA

1 kommentar:

Fräkniga donnan sa...

Det va så mysigt igår!! kul att ni kom!! J har pratat om M hela dagen idag :-) Så sött!
Håller med dig om att man va trött..vi är lika trötta idag..haha! Ha en mysig lördag!! kram