måndag 4 oktober 2010

I get a kick out of you!



Ikväll har jag en sån där rota-på-youtube-efter-massa-nostalgi-tripparkväll. Jag lyssnar bara på romantiska grejer just ikväll. Jag är egentligen ingen romantiker, tror jag. Jag gillar att kolla på stjärnor visst, men det är för att jag finner det intressant, inte för att det är romantiskt. Sen jordgubbar och champagne älskar jag ju för att det är gott och blommor(helst vita ranunkler eller vita rosor) för att de är vackra. Jag vet inte, men jag har aldrig sett mig som någon romantisk person faktiskt. Jag kanske kan bli. Undrar om jag kanske inte ska prova  på att göra massa romantiska saker här framöver bara för att se om det är min grej!
Ja det ska jag! Nu har jag ju ingen här på nära håll att vara romantisk med men jag ska ge det vad jag kan. Jag lovar att hålla er uppdaterade.

Vilken är den mest romantiska låten ni vet? Den mest romantiska gesten?
Jag älskar smöriga kärlekslåtar. "Hon gör mig galen" med Uffe Lundell har jag ju haft länge som favorit som alla vet.
"Det finns bara två av oss" med Efva Attlings X-Models går heller inte av för hackor.
Just nu spelas i mina högtalare i alla fall Idde Schultz och Anna Stadlings "Blå andetag". Snälla Lyssna på den!
Ni hittar den HÄR för er som har Spotify !!
andra kärlekslåtar jag gillar är:

Kärleken förde oss samman- Ulf Lundell
Bara om min älskade väntar- Uno Svenningsson
Utan dina andetag- Kent
Om du rör mig dör jag -Martin Stenmark
Bara saker som hon gör-Imperiet

Jag kommer fortsätta vara romantisk här i sällskap av mitt kaffe Jag laddar för i morgon och en heldag inne  i huvudstaden. Jag har massor som står på min "To do"-lista.
Inte bara kuligheter faktiskt utan jag måste göra min plikt som medborgare också!

Sov gott Sockerkringlor!

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Det finns inget fintare än kärleken" ( tror den heter så.....med Tomas ledin..åååå...den e jättefin. den fanns med på vår bröllopssamling....jag älskar den :) Lyssna på den om du inte hört den :)

Pernilla

Hjärtemammas sa...

Men åh den är helt klart bland top tio Pernilla *nynnar* Det finns inget finare än kärleken...