söndag 10 april 2011

Hem absolut ljuva hem


En helg till ända. En helg i Sala med lilleman. Först hos Mormor sedan en sväng till en fikadejt sedan vidare till Karlsson för tjej/barn kväll. Jag önskar ofta att Sala ligger mycket närmre än det gör. Norrtälje är MITT Norrtälje och jag kommer inte kunna flytta härifrån, men många gånger önskar jag att jag bodde i Sala. Nära Mormor, nära min tvillingsjäl Karlsson, och just nu nära till ställen där det exempelvis finns mjuka kaniner å halvskäggiga trevligheter. Men som sagt, Norrtälje är mitt hem.

Jag har haft en fantastisk helg och längtar redan till nästa gång M kommer hit så vi får styra kosan mot Sala igen. Då blir det även en kortis till Säter också som det ser ut nu.
Man vet aldrig om Sala hinner komma hit en kortis innan, man kan ju få hoppas!
nu ska vi njuta av att få vara med varandra en vecka på hemmaplan.

M kom på en ny lek på vägen hem i bilen. Varje gång vi såg en volvo skulle vi ropa PLOMP, varje gång vi mötte en Saab skulle vi ropa KLINK och när vi mötte en Skoda fick vi skrika KLONK. Han vann givetvis.
Vi mötte en stor bil med släp varpå M säger att han som kör, han har inte alla sina hästar hemma!!! Jag blev chockad och frågade vad han menade. Ja! sa han, en häst har han ju med sig. Såklart! Det satt en hästtransport bakpå bamsebilen. Han hade ju således inte alla sina hästar hemma. Vi tänkte helt olika där!

Nu blire kaffe i älsklingsfåtäljen. Jag ska skicka ett mail och försöka övertyga ett par vänner att köpa ny soffa så jag kan ta deras gamla!! Den är i stort sett ny och skulle passa finfint i vårt lilla lilla hem.

En fortsatt fin söndagkväll önskar jag er.
Jag ska smörja mina vänner med soffan, sedan fortsätta sönderanalysera precis allting med en kvällskaffe!

Ajöken!

2 kommentarer:

Wannabe sa...

hahaha Han är rolig, Mille :-D

Hjärtemammas sa...

Ja du det är han, å det kan han faktiskt inte ha från någon annan än just mig!! hihi ;)