onsdag 27 april 2011

Hur länge varar påsken?



Får man ta bort fjädrar, ris å ägg nu?  Jag tycker visserligen att det är fint med fjädrarna så en del tänkte jag låta vara kvar! Sen får den gula lilla vårelden också vara kvar på bordet, den är ju inte överdrivet påskig. Rätt gullig faktiskt. Blir det något av dem om man planterar ut dem på balkongen? Någon som vet?
Jag hade apropå balkongen, tänkt att ta itu med den idag men det har kommit sjukt mkt annat emellan. Jag är ledig från Småglin den här onsdagen och då smackar man ju på med alla ärenden man inte får chans att utföra resterande dagar så idag har det inte blivit något gjort på balkongen alls.
Igår kom visserligen Nizzemizze och hämtade soffan därifrån. Så lite har hänt.
Jag hade dock velat göra fint tills Karlsson förhoppningsvis kommer i helgen men vädret ska bli skit ändå så vi kommer inte sitta där i alla fall, vad det lutar.
Där Karlsson är lyser ändå alltid solen.

Nu ska vi ta itu med åka iväg och tanka cykeldäck på luft och även en skvätt i framdäcket på bilen. Glass på stan är beställt.
Sen chansar jag på att skicka iväg ett slap-in-the-face-wake-up-sms norröver och hoppas det fyller sitt mål trots att jag generellt är emot våld. 

Jo ett grattis också åt samma håll! JTE fyller ännu äldre och visare idag, grattis till honom!

Inga kommentarer: