tisdag 12 april 2011

Okej vem vill DU pussa på i påsk?




Om mindre än två veckor är det då påsk alltså. Det innebär en massa godis(nom nom nom), helgskinka å en hiskelig mängd med ägg. Även påskpussar kommer delas ut. Har DU någon särskild du vill pussa på i påsk? Jag kan nog komma på en förutom min son jag skulle kunna tänka mig att halvpussa på. Faktiskt! Tror jag. Det beror på.
Nåväl!



När jag var liten fick jag skumägg i mitt påskägg. Skumägg är bland det absolut värsta jag vet! Jag fick det varje år för min mamma hörde bara ordet skumägg när jag sa att jag tar vad som helst bara INTE skumägg. I bästa fall fick man en trissllott eller två också. Nu är det massa grejer som skall proppas i påsäggen till barnen. Jag är inte annorlunda utan tänkte också kanske peta ner en liten sak i lillemans påskägg. Om jag skulle få välja hade jag i mitt påskägg förutom Marsipanägg och hallon/lakritsskalle vilja få en klocka från Triwa. En vit. En CK summer parfym skulle också kunna gå hem. Men det var ju bara om jag fick välja och OM jag skulle få påskägg såklart! Jag är ju stor nu! :)

Vi kikar ikväll på miljöhjältarna. Man kan lära sig en hel del. Ikväll är det om att man sparar lite på miljön genom att äta mindre kött. Visste ni tex att om EN familj skulle bli helt vegetariska så skulle de spara på miljön lika mkt som om FEM familjer skulle låta bli att köra bil. På heltid.
Kossorna avger en mängd växthusgaser (pruttar o rapar metangas)som i förhöjd mängd är ajaj för miljön. Ju fler kossor detsto mer gaser givetvis. Sen är det så mkt runtikring köttproduktion som bidrar till växthuseffekten.
Vi äter vegetariskt en gång i veckan till förmån för miljön men jag funderar på att göra det till två dagar.

Kvällskaffestund nu. Snart sova!

Vi ses i morgon!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja vill pussa på dig ja. Om jag får tag i dig!

Hjärtemammas sa...

Men förihelsike! Detta börjar likna lite otäck stalking! Faktiskt!!

Matilda sa...

Tänk äta aldrig få äta kött! En biff, hårt stekt men blodig på insidan... mmmm.... Fy 17 för alla hemska bön/linsgrytor! Men okej då en gång i veckan...