tisdag 19 april 2011

T som i Tisdag!




Nu är det två dagar kvar tills vi styr kosan mot Sala återigen och för att på söndag ta en snabb tripp upp till Säter. Varje gång jag ska till Säter får jag höra samma skämt som: "Jaha, är det slut på frigången nu eller? Hö hö hö", Och vet ni?, Varje gång skrattar jag för jag tycker det fortfarande är lika roligt!
Det blir en långhelg med alla röda dagar. Det ska bli riktigt skönt. Mormor fyller år på söndag också så henne ska vi passa på att fira!
Även Karlsson vill ha en del utav den här mamman så jag har lovat henne ett VPS (varv på stan) någon av kvällarna. Vi får se, jag måste höra med Mormor först!
Sen får vi se om det dyker upp något annat* förslag medan jag ändå är på plats. Man kan ju inte tjata sig till roligheter heller! ;)
Idag lyser solen här i Norrtälje minst lika skarpt som igår. Igår efter jobbet kom Nizzan och hämtade mig med cabben och vi tog en sväng. Det slutade med att jag nästan låg nere vid fotutrymmet för det var kallt som attans. Full värme mot fötterna så där var det jättemysigt!

Har ni märkt av fullmånen? Jag brukar inte vara speciellt spirituell eller tro på dragningskrafter hit eller dit men jäklar alltså, fullmånen påverkar mig. Jag får basröst och skäggiga händer och vassa tänder! Morr...
Ährå men jag får sjukt svårt att somna! Jag har det senaste året kännt av detta och varje månad när jag inte kan somna funderar jag på varför tills någon säger att: "Hörru, det är ju faktiskt fullmåne!". Ta mig tusan, varenda gång så tar det minst en timme innan jag somnar plus att jag vaknar och sover allmänt knasigt. Vad beror det på? Snälla lämna en kommentar om detta, jag ids inte googla.

Nu ska jag ta min morgonpåtår på ballen. Snart blir jag av med soffan där utifrån och fram kommer en liten stol som jag ska snabbrenovera. Det blir finfint. Jag har tröttnat lite på Stars and Stripes modet, men samtidigt är det fint att ha just på balkongen. Så lite blå/vit-randiga kuddar får det allt bli i sommar!

HA en underbar Tisdag bloggläsare. Passa på att stå i solen om ni kan, man vet aldrig när det öser ner nästa gång!

K
R
A
M
A
R


* annat = Inte VAD som helst!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ha ha ha det funkar utan tjat......

Anonym sa...

glömde p.s