fredag 29 april 2011

Update om Bröllopet!


* Vilka hattar! Paret Beckham har anlänt till kyrken. David med Jackett och hi hat och Posh med royalblå klänning som VÄL dolde hennes babybula. Förmodligen egen design. Den var snygg, dock tvivlar jag på hatten. Ska den verkligen sitta så mitt i pannan? En rund klutt precis MITT i?!  Prins Anfrews ena dotter Prinsessan Beatrice hade också hatten mitt i pannan. En puderrosa stor kreation i formen av en rosett. Hiddeous!
 Jag följer aftobladets live-tv samtidigt som jag försöker jobba!
* Å nu kom Sir Elton John med sin make David Furnish. Elton har en GUL väst å en lila slips. Väldigt påskigt. De har precis blivit föräldrar föresten. Minns ni hur fint han sjöng på Lady Dianas begravning?

* 27 minuter kvar tills vigseln ska börja. Prinsarna har redan åkt förbi i en bamsebentley. Brudens famijl är på plats.


* Prins Charles GIVETVIS på plats med sin Hertiginna av York, Camilla Parker Bowles. Båda är väl mindre fagra, men samtidigt ståtliga.
* Nu kommer Queen Elisabeth, som varit Storbritanniens regent sen 1952, inrullandes mot kyrkan! Herregud det var ett långt regerande. Jag hörde någon kallade henne för Pundhuvud förut. Hon har ju sitt huvud på det brittiska pundet. Det  tyckte jag var roligt!

*Catherine Middleton, bruden har satt sig i bilen mot kyrkan. Det är ett stort hemlighetsmakeri runt om kring hennes klänning men man har fått en skymt av att den är långärmad, enligt tradition inom kungliga bröllop. Buketten är liten, hon har utslaget hår och låångt släp. Spännande. Hon tar sig mot Westminster Abbey i en rollys royce Phantom minsann. Endast det bästa är gott nog. Så klart! Hon verkar avlsappnad. Jag hade svimmat. Twice.

* Stelt! Viktoria och Daniel såg kära ut i kyrkan. Dessa två ser ut som två främlingar. De hållar varandra inte i handen eller står särskilt nära varandra. Det var lite tråkigt. Jag tar en paus ut i solen istället!

Säga vad man vill, det var lite stelt kanske men fint ändå. Nu är de gifta Kate och William. Jag gratulerar allra ödmjukast!
SALUT!!


Inga kommentarer: