torsdag 21 april 2011

Skärtorsdag kl. 10.05

Nu har det börjat. Eller egentligen började det redan igår. Folk blir som tokiga i Norrtäljes stadskärna. Så fort någon saktar in och kör under 30 km/h på vår lilla gata här utanför börjar en att tuta, och sedan resten. Alla sympatitutar för ATT man ska liksom. Sen börjar ofta den längst bak i ledet ropa "Badjävlar" genom rutan. Jo det är sant. En badjävel är tydligen en stcokholmare som kommer hit för att ta upp plats på parkeringar, i mataffärer och framför allt på badstränderna. Ja kanske inte över påsken men om sommaren tar de plats på stranden och därav ordet Badjävel. Det fick jag lära mig förra året. Helt galet!

Nu skall det vallfärdas till bolaget. Den ena bär på mer än den andra! Det är roligt att se ändå, som en dokusåpa ungefär.
Länsman är också förberedd. De stod runt knuten och lurade när jag kom med bilen i morse. Jag blev faktiskt lite skakis fast jag visste att jag egentligen inte har något att dölja. Men jag fick blåsa och visa körkortet och så kontrollerade farbror polisen att mitt bälte satt där det skulle.
Thank god, allt var i sin ordning!
Nu tar jag påsk!

GLAD PÅSK

3 kommentarer:

mamma sa...

Säg inte att farbror polisen missade dina dubbdäck ? haha

Hjärtemammas sa...

Joru mamma det gjorde han, men man ska inte ropa hej. Dagen är inte över ännu!!

MaMaT sa...

ÄR DET SANT!!! Hade du dubb och dom missade det! Det kallar jag flyt!