tisdag 15 mars 2011

En kaka i ugnen, en gryta på spisen och en unge på golvet..

Denna bok har jag hemma och den väntar på att bli ifylld. Den är från Glimra förlag och är en fyll-i-bok till sin allra käraste. I boken fyller man i minnen, tankar och känslor som rör förhållandet. Urgullig faktiskt! Man kan dokumentera första mötet och hur det kändes då, första dejten, vad man tänkte, hur han eller hon såg ut osv. Kolla in den! En fin present till någon du håller av!



En sol utanför balkongen, en kärleksförklaring som väntar på att bli ifylld, en mamma i soffan, en lillkusin på BB, en längtan till något stort och lite till. Dagen är snart slut och hittills har den varit knökfull. Den kommer bli lite lugnare då vi får KoolNizzan på besök lite senare. Därav kakan i ugnen! Vi har fixat pass till Kreta och köpt vårskor till M. Vi har dammsugit balkongen och även hunnit med jobb. Ibland kan man vara riktigt effektiv och ändå vara pigg. Det är ljuset och solen som gör det. Energin ärotrolig just nu. Till och med måndagmorgnar känns okej. När är det sommartid föresten?

Grytan på spisen är ett plagiat från en gryta jag såg på "Halv åtta hos mig" när de hade homoveckan minns ni. (Också ett jäkla tema i ett matlagninsprogram). Den innehåller i alla fall chirotzo, ekologiska linser och bacon bla. Att M äter den tvivlar jag på så jag har ett litet ess i rockärmen. Han som varit en riktig gorumand har blivit kinkig och kräsen när det gäller mat. I mrogon ska vi äta ÄLGTACOS!! Bröööl
Vi är hembjudna till ett par dagsikamrater till M och de bjuder på tacos med älgfärs. Spännande värre!

Nu har jag inte tid att blogga. Vi hörs senare!
Ha en fin kväll!

K
R
A
M
A
R


Inga kommentarer: