måndag 14 mars 2011

Nya friska tag i vårsolen!

: . . ..  . .. .   . .    .. ::: . . : .
 : : ... .  . . ... . . .. ..  .....
.... . ... .   . . . . . . .

Här ovan har ni ett prov på mina fräknisar jag dragit på mig

Vilken dag! Om än lite blåsig så är den fantastisk. Jag har faktiskt tagit ett par extra kaffepauser mellan kunderna och stått på andra sidan gatan för att komma åt solstrålarna. Man får passa på för man vet ju aldrig när man får se dem nästa gång! Jag känner hur dem bränner på näsan och inbillar mig att jag redan dragit på mig de första fräknarna.

Helgen har går i 700 känns det som. Vi var på kalas i lördags först i en stor jumpasal. Det smartaste kalaset jag varit på tror jag. Tjugo femåringar i en jumpasal fylld med ballonger, rockringar, plintar, madrasser och lianer. Sen discomusik på det. Klokt!
Vi föräldrar satt längs väggen på bänkar med kaffe och tårta. Kalasklädd till tänderna var jag för jag tänkte ju inte på att barnen nu blivit så stora att man åker till kalaset och lämnar av dem där!! De andra föräldrarna hade ju varit med förr så de lämnade barnet och åkte iväg. Varken jag eller M var förberedd apå att skiljas så jag stannade kvar och fick faktiskt sällis av ett par andra föräldrar. Jag hade ju faktiskt klätt mig för kalas och då ville jag njuta av det!
Effter kalaset åkte vi hem till familjen Andersson. Tre killar har de hemma som alla går på samma dagis som M. Det blev tacos och full lek. Eller full brottning ska jag väl säga. Kul hade vi i alla fall och både jag och M somnade gott när vi kom hem. Jag kikade lite på Mello men somnade när sista bidraget sjunigt klart. Saade är en fin liten kille. Han funkar nog i Tyskland.. ZZzzZZZZzz mer intresserad än så är jag inte tyvärr.

Nu måste jag jobbar på, det finns lite att pyssla med! Kanske tar jag en sväng ut i solen innan jag stänger!

Fridens Liljor vänner!
Hoppas ni haft en fin helg!


1 kommentar:

mamma sa...

Smarrigt ,jag längtar